Romme

hej, förlåt nu har jag inte skrivit på lääääänge. (;

nu ska jag berätta lite kortfattat om romme resan, :D
vi möttes ju 6.45 vid skolan, och då var bussarna redan där. Jag satt bredvid Lina k på bussen bakom Happy och Hjalmar, :D de va skit kul vi satt och skojja och lyssna på musik. sen visa dom nån skit dåligt film, eller jag såg inget den kanske va skit bra men den hette typ "nynne" och va typ danskt, segt.

sen när vi kom fram typ runt 10 eller nått så klädde alla på sig ytterkläder och skor och sånt och gick iväg till skiduthyrningen (elr dom som skulle hyra.) de tog typ ett år, vi stod i kö aslänge men sen fick vi äntligen våra saker och så begav vi oss upp i en liten grön backe, vi var tvunga att värma upp lite :)
så åkte vi lite blåa, röda och svarta backar sen skulle Happy och Lina äta upp på värdshuset som låg på toppen men jag ville inte äta där, de va så dyrt :) så ekonomisk som jag är åker jag ner till de lilla skabb hamburgeriet vid matsäckshusen. träffade Greta och åt med henne där, :P
sen mötte jag upp lina och Happy igen och vi åkte en svart backe typ Götes brant hette den typ, och när jag åker ner typ precis brevid happy så råkar vi typ krocka eller åker typ mot varann precis vid en isfläck, men happy klarar sig utan att halka men jag blir tvungen att sätta mig ner Happy och Lina åker ner och väntar lite längre ner för dom kunde ju inte stå mitt i backen, så när jag sitter där mitt i backen och ska hasa mig ner så skriker en kille från sittliften ovanför: VISA ARSLET DÅ! och jag typ huuh?! hah, sjukaste snubben alltså.. XD
aja sen när jag väl kommit ner åker vi upp och lina ville åka men Hjalmar och nåra till för att dom är lite duktigare på skidor än mig och Happy och lina vill åka nästan bara branta backar medans jag och happy gillar att åka mellan branta med lite hopp och skogsvägar i :) så lina åker iväg och jag och happy åker ner för en liten backe och så kommer vi fram till en nedfart som är typ avspärrat eller vad man ska säga, men vi ser att de är skidspår neråt så vi tänkte att man kunde åka ner där, så åker vi typ som en skogsväg, över typ en fryst å och massa bergsluttningar och sen kommer vi fram till en slags avlång väg som är snötäckt och lite brant, en jätte skön väg. sen när vi kommit ner så kommer vi till en typ återvändsgränd eller nått, och så står de ner vält skylt vid ett trä som de står romme alpin på, men den pekar rakt ner i marken, ^^. men vi förstår att man ska åka till höger så vi svänger upp där och så är de en JÄTTE lång uppförs backe, suck. jag och happy som redan är trötta från skidåkningen får ta av oss skidor och saker och börja gå upp för backen, vi blir helt slut och typ lägger oss i snön, vi kollar upp och ser att de är typ 1,5 km kvar att gå. vi ringer Lotta (lärare) och säger att vi inte vet vär vi är och försöker förklara vart vi åkte ner någonstans, och vi säger att dom ska skicka en skoter eller nån som kan leta efter oss. men efter ett tag så säger jag: - kom igen nu happy, här kan vi inte sitta. och så tar jag tar i skidorna. stavarna och happy och vi börjar gå sen efter typ 15 min av konstant gående börjar de bli lite nerförsbacke så man kan  åka så vi sätter på oss skidorna och sen efter kanske yttligare 15 min kommer vi fram till en backe och massa människor sköönt, vi åker ner lämnar in skidorna, köper godis och går och sätter oss i bussen.
Påvägen hem visar dom "click", jag satt bredvid Andre i 9an och kolla för alla skrek så mycket där jag satt, :) sen sov typ jag och happy resten av vägen.

de va mitt lilla romme äventyr, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0